Ticaret Alıcısı Nedir?


Bir ticaret alıcısı, İngiltere'de mevcut bir işletmeyi satın alan veya satın alan stratejik bir alıcıya atıf yapan bir terimdir. Ticari alıcı, tanım gereği zaten bir işi vardır ve genellikle diğer şirketin devralımından bir şeyler kazanmaya benziyor. Bu tür avantajlar arasında, iki işletmenin birleştirilmesi, rekabeti etkili bir şekilde çökertme ya da genişletmeye çalışırken yeni bir şirket kurmaktan daha kolaydır. Bu tür alıcılar, bir şirketi devralmaya gelince en yaygın isteklilerdir. Çok daha farklı konularda da içerik siparişi verilebilir.

Ticaret alıcıları zaten bir şirkete sahiptir, ancak bir tane daha satın almak istemektedirler. Stratejik alıcı genellikle satın alınana benzer bir şirkete sahiptir. Örneğin, bir yiyecek mağazasına sahip olan bir kişi başka bir gıda mağazası satın alabilir. Stratejik bir alıcı bazen önceden sahip olunan şirketten farklı bir şirket satın alacak ancak alıcı firmanın orijinal şirketine hala fayda sağlayan bir şirket satın alacaktır. Bu durumda, bir donanım şirketi bir yazılım şirketi satın alabilir, çünkü alıcı bu tür satın alımlardan yine de kazanabilir.
Ticaret kullanıcısı bir bölgede kendi zinciri için yeni bir mağaza açmaya çalışıyorsa, ancak bölgede büyük bir varlığı olan benzer bir mağaza varsa, alıcı şirket satın almaya çalışabilir. Bu, alıcıya iki avantaj sağlar. Alıcının o bölgede müşteri tabanı oluşturmak için şirketle rekabet etmesi gerekmeyecek. Mağaza, ticaret alıcılarının kurmak isteyecekleri işleme benzer şekilde kurulmuş durumda. Çok sayıda makale örneği icerik ajansı üzerinden satışa sunulmaktadır.

Sinerji genellikle yeni bir şirket edinmek için bir neden. Bu, alıcının orijinal işine uyabilecek aynı türden bir işi veya işletmeleri satın alan ticari alıcılar için geçerlidir. Bu sinerji orijinal şirketin, yeni elde edilen kaynaklar yüzünden orijinal sınırlarının ötesine geçmesini sağlar.

Benzer bir iş elde etmek için rekabetin ortadan kaldırılması başka bir nedendir. Alıcı, alıcının şirketinden daha büyük büyüyebilecek bir şirket bulursa, ticari alıcı rekabet etmeyeceği ve müşterileri çekemeyeceği bir şirket edinecektir. Buna ek olarak, yeni kaynaklar alıcının firmasına bir mağaza açmak için yeni bir alan sağlayabilir.

Bir ticaret alıcısı, satın alması gereken bir işletmeye baktığında, diğer alıcı türlerinden farklı olarak, şirketin değerinden daha fazlasına bakar. Bunun yerine, alıcı mevcut şirketinden nasıl fayda sağlayacağına bakıyor. Bu, ticaret alanının şirket kazanması için genellikle bir prim fiyatını ödemeye daha istekli olacağı anlamına gelir. Farklı konularda da hazır makale siparişi verilebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kullanılabilir Bakiye Nedir?

Varlık Muhasebesi Nedir?

Sermaye Katkısı Nedir?