Ticaret Alıcısı Nedir?
Bir ticaret alıcısı, İngiltere'de mevcut bir işletmeyi satın
alan veya satın alan stratejik bir alıcıya atıf yapan bir terimdir. Ticari
alıcı, tanım gereği zaten bir işi vardır ve genellikle diğer şirketin
devralımından bir şeyler kazanmaya benziyor. Bu tür avantajlar arasında, iki
işletmenin birleştirilmesi, rekabeti etkili bir şekilde çökertme ya da
genişletmeye çalışırken yeni bir şirket kurmaktan daha kolaydır. Bu tür
alıcılar, bir şirketi devralmaya gelince en yaygın isteklilerdir. Çok daha
farklı konularda da içerik siparişi verilebilir.
Ticaret alıcıları zaten bir şirkete sahiptir, ancak bir tane
daha satın almak istemektedirler. Stratejik alıcı genellikle satın alınana
benzer bir şirkete sahiptir. Örneğin, bir yiyecek mağazasına sahip olan bir
kişi başka bir gıda mağazası satın alabilir. Stratejik bir alıcı bazen önceden
sahip olunan şirketten farklı bir şirket satın alacak ancak alıcı firmanın
orijinal şirketine hala fayda sağlayan bir şirket satın alacaktır. Bu durumda,
bir donanım şirketi bir yazılım şirketi satın alabilir, çünkü alıcı bu tür
satın alımlardan yine de kazanabilir.
Ticaret kullanıcısı bir bölgede kendi zinciri için yeni bir
mağaza açmaya çalışıyorsa, ancak bölgede büyük bir varlığı olan benzer bir
mağaza varsa, alıcı şirket satın almaya çalışabilir. Bu, alıcıya iki avantaj
sağlar. Alıcının o bölgede müşteri tabanı oluşturmak için şirketle rekabet
etmesi gerekmeyecek. Mağaza, ticaret alıcılarının kurmak isteyecekleri işleme
benzer şekilde kurulmuş durumda. Çok sayıda makale örneği icerik
ajansı üzerinden satışa
sunulmaktadır.
Sinerji genellikle yeni bir şirket edinmek için bir neden.
Bu, alıcının orijinal işine uyabilecek aynı türden bir işi veya işletmeleri
satın alan ticari alıcılar için geçerlidir. Bu sinerji orijinal şirketin, yeni
elde edilen kaynaklar yüzünden orijinal sınırlarının ötesine geçmesini sağlar.
Benzer bir iş elde etmek için rekabetin ortadan kaldırılması
başka bir nedendir. Alıcı, alıcının şirketinden daha büyük büyüyebilecek bir
şirket bulursa, ticari alıcı rekabet etmeyeceği ve müşterileri çekemeyeceği bir
şirket edinecektir. Buna ek olarak, yeni kaynaklar alıcının firmasına bir
mağaza açmak için yeni bir alan sağlayabilir.
Bir ticaret alıcısı, satın alması gereken bir işletmeye
baktığında, diğer alıcı türlerinden farklı olarak, şirketin değerinden daha
fazlasına bakar. Bunun yerine, alıcı mevcut şirketinden nasıl fayda
sağlayacağına bakıyor. Bu, ticaret alanının şirket kazanması için genellikle
bir prim fiyatını ödemeye daha istekli olacağı anlamına gelir. Farklı konularda
da hazır makale siparişi
verilebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder