Bir Edinme Maliyeti nedir?


Edinme maliyetleri, bir varlığın satın alınmasının toplam maliyeti anlamına gelir. Gerçek satın alma fiyatı ile birlikte, satın alma masrafları, kapanış masrafları veya satın alma faaliyetinin bir parçası olarak gerçekleşen herhangi bir harcama gibi satın alma maliyet unsurları dikkate alınır. Satın alma işleminin fiili maliyetinin tanınması, bireylerin ve işletmelerin her tür satın alımını düşündükleri zaman ortak bir unsurdur. Daha fazla içerik adına hazır makale siparişi verilebilir.

Müşteri edinme maliyetlerine iyi bir örnek, gayrimenkul satın alınması ile bulunur. Bir kişi bir ev satın almayı seçtiğinde, satın alma fiyatı tüm ilişkili maliyetlerin temelini oluşturur ancak toplam satın alma maliyetinden çok uzaktır. Normalde, finansman, ipotek ile ilişkili yıllık faiz giderleri ve emlakçıya ödenen kapanış masraflarının güvence altına alınması ile birlikte gelen çeşitli ücretler bulunur. Mülkiyet kablolama, sıhhi tesisat veya yapısal bütünlük için profesyonel değerlendirmeyi gerektiriyorsa, bu maliyetler anlaşmayı tamamlamak için ödenen toplam tutardan da dikkate alınmalıdır.
Reklam, edinme maliyetiyle ilgili başka bir meslektir. Esasen reklamverenler, satılan birimlerin sayısını artırmak için ürün ve hizmetlerin pazarlama maliyetlerine bakacaklardır. Bu uygulamada söz konusu satın alım, umutla tekrarlanan bir müşteri haline gelecek ve pazarlama çabalarının bir sonucu olarak satıcının yeni mal ve hizmetlerini almaya devam eden yeni müşteridir. Yeni müşteri kazanma ile ilişkili olarak müşteri edinme maliyetini kırarak, pazarlama ve reklamcılıkla ilgili bütçeleri, paket tasarımı ve satış sürecinin diğer önemli yönlerini belirlemek mümkündür. Benzer konularda da içerik ajansı ile görüşme sağlanması mümkün.

Aynı şey, devam eden abone hizmetleri sunan satıcılar için de geçerlidir. Edinme başına maliyeti belirlemek için, hizmet sunumunun tüm yönleri dikkate alınır. Örneğin, bir telekomünikasyon sağlayıcısı normal şartlarda, hizmeti sunmak için ekipmanı çalıştırma, ekipmanı çalıştırma personeli, fatura masrafları ve servis sunmayı mümkün kılmak için gerekli olan diğer masrafları kapsayan aylık bir abonelik ücreti belirleyecektir. Abone kazanımı maliyetlerini doğru bir şekilde değerlendirmek, şirketin mevcut ve gelecekteki müşterilere bu hizmetleri sunmaya devam edebilmesi için yeterli kar elde etmesini sağlayacaktır.

İşletmenin niteliğine bağlı olarak, satın alma maliyetinin bir parçası olarak başka faktörler de düşünülebilir. Mülkiyet ya da yeni müşteriler gibi yeni varlıklar edinmenin gerçek maliyetini belirlerken, sigorta masrafları, imalat ekipmanlarının değiştirilmesi, nakliye masrafları, hammaddeler ve malların veya hizmetin yaratılmasına giden herhangi bir unsur düşünülmelidir. Belirli unsurlar bir örnekten diğerine geçerken, edinme veya gerçek maliyet üzerine odaklanmak nihai olarak basit satın alma fiyatını bilmekten daha önemlidir. Daha birçok makale için makale siparişi vermeniz gerekiyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kullanılabilir Bakiye Nedir?

Varlık Muhasebesi Nedir?

Sermaye Katkısı Nedir?