Bir Edinme Maliyeti nedir?
Edinme maliyetleri, bir varlığın satın alınmasının toplam
maliyeti anlamına gelir. Gerçek satın alma fiyatı ile birlikte, satın alma
masrafları, kapanış masrafları veya satın alma faaliyetinin bir parçası olarak
gerçekleşen herhangi bir harcama gibi satın alma maliyet unsurları dikkate
alınır. Satın alma işleminin fiili maliyetinin tanınması, bireylerin ve
işletmelerin her tür satın alımını düşündükleri zaman ortak bir unsurdur. Daha
fazla içerik adına hazır makale siparişi verilebilir.
Müşteri edinme maliyetlerine iyi bir örnek, gayrimenkul
satın alınması ile bulunur. Bir kişi bir ev satın almayı seçtiğinde, satın alma
fiyatı tüm ilişkili maliyetlerin temelini oluşturur ancak toplam satın alma
maliyetinden çok uzaktır. Normalde, finansman, ipotek ile ilişkili yıllık faiz
giderleri ve emlakçıya ödenen kapanış masraflarının güvence altına alınması ile
birlikte gelen çeşitli ücretler bulunur. Mülkiyet kablolama, sıhhi tesisat veya
yapısal bütünlük için profesyonel değerlendirmeyi gerektiriyorsa, bu maliyetler
anlaşmayı tamamlamak için ödenen toplam tutardan da dikkate alınmalıdır.
Reklam, edinme maliyetiyle ilgili başka bir meslektir.
Esasen reklamverenler, satılan birimlerin sayısını artırmak için ürün ve
hizmetlerin pazarlama maliyetlerine bakacaklardır. Bu uygulamada söz konusu
satın alım, umutla tekrarlanan bir müşteri haline gelecek ve pazarlama
çabalarının bir sonucu olarak satıcının yeni mal ve hizmetlerini almaya devam
eden yeni müşteridir. Yeni müşteri kazanma ile ilişkili olarak müşteri edinme
maliyetini kırarak, pazarlama ve reklamcılıkla ilgili bütçeleri, paket tasarımı
ve satış sürecinin diğer önemli yönlerini belirlemek mümkündür. Benzer
konularda da içerik ajansı ile
görüşme sağlanması mümkün.
Aynı şey, devam eden abone hizmetleri sunan satıcılar için
de geçerlidir. Edinme başına maliyeti belirlemek için, hizmet sunumunun tüm
yönleri dikkate alınır. Örneğin, bir telekomünikasyon sağlayıcısı normal
şartlarda, hizmeti sunmak için ekipmanı çalıştırma, ekipmanı çalıştırma
personeli, fatura masrafları ve servis sunmayı mümkün kılmak için gerekli olan
diğer masrafları kapsayan aylık bir abonelik ücreti belirleyecektir. Abone kazanımı
maliyetlerini doğru bir şekilde değerlendirmek, şirketin mevcut ve gelecekteki
müşterilere bu hizmetleri sunmaya devam edebilmesi için yeterli kar elde
etmesini sağlayacaktır.
İşletmenin niteliğine bağlı olarak, satın alma maliyetinin
bir parçası olarak başka faktörler de düşünülebilir. Mülkiyet ya da yeni
müşteriler gibi yeni varlıklar edinmenin gerçek maliyetini belirlerken, sigorta
masrafları, imalat ekipmanlarının değiştirilmesi, nakliye masrafları,
hammaddeler ve malların veya hizmetin yaratılmasına giden herhangi bir unsur
düşünülmelidir. Belirli unsurlar bir örnekten diğerine geçerken, edinme veya
gerçek maliyet üzerine odaklanmak nihai olarak basit satın alma fiyatını
bilmekten daha önemlidir. Daha birçok makale için makale
siparişi vermeniz gerekiyor.
Yorumlar
Yorum Gönder