Yatay Çeşitlendirme Nedir?
Yatay çeşitlendirme, işletmelerin yanı sıra özel
yatırımcıların gayretlerini artırmak için kullanabilecekleri çeşitli
çeşitlilikteki çeşitlendirme stratejilerinden biridir. Bir işle alakalı olduğu
için, bu çeşitlilik çeşitlendirme stratejisi, tüketicilere sunulan mevcut
ürünlerle doğrudan ilgili olmayabilecek ürünlerin yaratılmasını içerir, ancak
şirketin mevcut müşteri tabanına halen hitap etme ihtimali yüksektir. Bu
yaklaşım, başka pazarlarda yeni müşterilere değil, sadık bir müşteri tabanına
daha geniş bir mal ve hizmet yelpazesi sunmaya odaklanmasıyla diğer
çeşitlendirme yöntemlerinden biraz farklıdır. Buna benzer daha pek çok konuda içerik
ajansı ile görüşme
sağlanabilir.
Yatay çeşitlendirmenin bir örneği kaliteli mücevher
parçaları satmak için kurulmuş bir şöhrete sahip olan bir yerel perakendeciyle
birlikte görülebilir. Artan ticaret aracı olarak, perakendeci dükkanda bir
parça koku taşımaya karar verebilir. Bu yaklaşım, parfüm, kolonya ve tıraş
sonrası losyonu, kişisel kullanım için veya hediye olarak kaliteli mücevher
arayışı içinde olan müşterilere satma fırsatları yaratıyor. Strateji işe
başladığında, doğum günü hediyesi olarak bir kolye seçmek için gelen bir
müşteri de kokuların çizgisini görebilir ve kolyeyle birlikte bir şişe parfüm
almayı ve mağazanın iki ürün grubundan da bir kazanç elde etmesini
sağlayabilir. Makaleler için makale
siparişi vermeniz gerekiyor.
Birçok durumda, yatay çeşitlendirme yapan bir şirket mevcut
müşterisini derinlemesine değerlendirir ve mevcut ürün hattını desteklemeye
devam ederken satın almaya istekli olabilecek diğer ürün türlerini belirler.
Genellikle, yer, cinsiyet ve gelir seviyesi gibi faktörler, geleneksel ürün
gamının yanında sunacak yeni ve farklı ürünleri tanımlarken göz önüne
alınacaktır. Genellikle, bu yaklaşım tüketicilere, tüketicilerin iş dünyasından
daha geniş bir ürün yelpazesi satın alarak birden fazla gereksinimi karşılamasına
olanak tanıyan güvenilir bir işletme tarafından sunulan ilave bir fayda olarak
pazarlanmaktadır. Yeni ürünlerin müşterinin kalitesini ve fiyat taleplerini
karşıladığını varsayarsak, yaklaşımın başarılı olacağı ve şirketin daha fazla
kar elde etmesinin çok iyi bir şansı var.
Yatay çeşitlendirme kavramı hem iş hem de müşterisine bir
takım avantajlar sunarken, dikkate alınması gereken bir dezavantaj da var. Odak
mevcut müşterilere yeni ürünler sattığı için bu strateji müşterilerin temelini
genişletmek için hiçbir şey yapmaz. Bu, söz konusu müşterilerin satın alma
gücünü olumsuz yönde etkileyen faktörlerin de oluşturulan satış tutarını
olumsuz etkileyeceği anlamına gelir. Bu nedenle, birçok işletme tek başına
yatay çeşitlendirme üzerine değil, farklı yaş, cinsiyet ve ekonomik demografik
özelliklerle ilişkili tüketicileri etkileyen yollarla çeşitlenmeye
çalışacaktır. Daha pek çok konuda hazır makale siparişi
verilebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder