Yatay Çeşitlendirme Nedir?


Yatay çeşitlendirme, işletmelerin yanı sıra özel yatırımcıların gayretlerini artırmak için kullanabilecekleri çeşitli çeşitlilikteki çeşitlendirme stratejilerinden biridir. Bir işle alakalı olduğu için, bu çeşitlilik çeşitlendirme stratejisi, tüketicilere sunulan mevcut ürünlerle doğrudan ilgili olmayabilecek ürünlerin yaratılmasını içerir, ancak şirketin mevcut müşteri tabanına halen hitap etme ihtimali yüksektir. Bu yaklaşım, başka pazarlarda yeni müşterilere değil, sadık bir müşteri tabanına daha geniş bir mal ve hizmet yelpazesi sunmaya odaklanmasıyla diğer çeşitlendirme yöntemlerinden biraz farklıdır. Buna benzer daha pek çok konuda içerik ajansı ile görüşme sağlanabilir.

Yatay çeşitlendirmenin bir örneği kaliteli mücevher parçaları satmak için kurulmuş bir şöhrete sahip olan bir yerel perakendeciyle birlikte görülebilir. Artan ticaret aracı olarak, perakendeci dükkanda bir parça koku taşımaya karar verebilir. Bu yaklaşım, parfüm, kolonya ve tıraş sonrası losyonu, kişisel kullanım için veya hediye olarak kaliteli mücevher arayışı içinde olan müşterilere satma fırsatları yaratıyor. Strateji işe başladığında, doğum günü hediyesi olarak bir kolye seçmek için gelen bir müşteri de kokuların çizgisini görebilir ve kolyeyle birlikte bir şişe parfüm almayı ve mağazanın iki ürün grubundan da bir kazanç elde etmesini sağlayabilir.  Makaleler için makale siparişi vermeniz gerekiyor.
Birçok durumda, yatay çeşitlendirme yapan bir şirket mevcut müşterisini derinlemesine değerlendirir ve mevcut ürün hattını desteklemeye devam ederken satın almaya istekli olabilecek diğer ürün türlerini belirler. Genellikle, yer, cinsiyet ve gelir seviyesi gibi faktörler, geleneksel ürün gamının yanında sunacak yeni ve farklı ürünleri tanımlarken göz önüne alınacaktır. Genellikle, bu yaklaşım tüketicilere, tüketicilerin iş dünyasından daha geniş bir ürün yelpazesi satın alarak birden fazla gereksinimi karşılamasına olanak tanıyan güvenilir bir işletme tarafından sunulan ilave bir fayda olarak pazarlanmaktadır. Yeni ürünlerin müşterinin kalitesini ve fiyat taleplerini karşıladığını varsayarsak, yaklaşımın başarılı olacağı ve şirketin daha fazla kar elde etmesinin çok iyi bir şansı var.

Yatay çeşitlendirme kavramı hem iş hem de müşterisine bir takım avantajlar sunarken, dikkate alınması gereken bir dezavantaj da var. Odak mevcut müşterilere yeni ürünler sattığı için bu strateji müşterilerin temelini genişletmek için hiçbir şey yapmaz. Bu, söz konusu müşterilerin satın alma gücünü olumsuz yönde etkileyen faktörlerin de oluşturulan satış tutarını olumsuz etkileyeceği anlamına gelir. Bu nedenle, birçok işletme tek başına yatay çeşitlendirme üzerine değil, farklı yaş, cinsiyet ve ekonomik demografik özelliklerle ilişkili tüketicileri etkileyen yollarla çeşitlenmeye çalışacaktır. Daha pek çok konuda hazır makale siparişi verilebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kullanılabilir Bakiye Nedir?

Varlık Muhasebesi Nedir?

Sermaye Katkısı Nedir?