Bir İç Pazar Nedir?
Bir iç pazar, belirli bir ülkedeki ürün ve hizmetler için
bir finansal pazardır. Aynı zamanda iç pazar olarak da bilinir, genellikle
rekabetin azalması ile uluslararası pazarlardan daha sınırlı bir kapsamı
vardır. Bazı şirketler daha çok piyasa sektörü yakalamak ve ek ticaret
fırsatlarına erişmek için dış piyasalara genişleyebilirken, bazı şirketler
yurtiçi iş yapmaya odaklanmayı tercih etmektedir. Çoğu ülke, ekonomik sağlık
izleme amacıyla kendi iç piyasalarıyla ilgili istatistikler tutmaktadır.
Dilerseniz hazır makale satın
alarak buna benzer içerikler ile sitenizi yükseltebilirsiniz.
İç piyasada şirketler, örneğin bilimsel araçlar ve tıbbi
malzemeler üreten bir şirkette görüldüğü gibi çok sayıda sektörde faaliyet
gösterebilir. Piyasanın belirli alanları, bir ulusa özgü, bunlardan yararlanmak
isteyen şirketler tarafından sömürülen nişler içerebilir. Çeşitli ürün ve
hizmetlere olan ilgiden dolayı mumlar ve farklı ülkeler arasındaki payı,
spesiyal mutfak malzemeleri için pazarlar gibi. Örneğin, akçaağaç şurubu üreten
bir şirket, Amerika'daki bu ürün için önemli iç piyasa avantajlarından
yararlanabilir ancak Afganistan'da daha az alıcı bulabilir.
İç piyasada hem yerli hem de uluslararası şirketler
ticarette bulunabilir. Birçok ülke yurtiçi iş alanlarını tanıtmak ister ve
yerli şirketlerin iş yapmaları için teşvik edici eğilimdedir. Yabancı şirketler
vergileri ve tarifeleri ödemeleri gerekebilir veya diğer düzenleyici engeller
ile karşı karşıya kalabilirler. Yerli şirketler, kendi ülkelerinde imalat
yapmak veya iş yaratmak için vergi kredisi gibi yardım alabilirler. Ülkeler,
yerli ekonomiyi teşvik etme arzusunu diğer uluslarla olan antlaşmalar ve
ticaret anlaşmaları ile dengelemelidir; bazıları, uluslararası şirketlerin daha
özgürce çalışmasına izin vermek için ticaret engellerini kaldırmayı ısrar
etmektedir. Çok daha farklı konularda içerik ajansı ile iletişime geçilebilir.
İç piyasada ayrıca borsalarda ve diğer finansal piyasalarda
işlem yapılmaktadır. Bu pazarlarda, birçok kişi yerli şirketlerde yoğun ticaret
yapmakla birlikte, uluslararası şirketler genellikle listelere başvurabilirler.
Bu piyasalardaki faaliyetler genel ekonomik koşulların bir göstergesi olabilir.
Ticaret yüksek olduğunda, bu, tüccarlara güveninin bir göstergesidir.
Yavaşlayan ya da düşen ticaret belirsizlik olduğunu gösteriyor ve gelecek
ekonomik sıkıntıların bir uyarısı olabilir.
İç piyasa performansı ile ilgili istatistikler, çoğunlukla
mali ve ticari yayınlarda yayınlanırken, toplandıklarında hükümet tarafından
serbest bırakılır. İnsanlar zamanla eğilimleri ve değişiklikleri izlemek için
arşivlenmiş materyalleri inceleyebilir ve bir ülkenin ekonomik olarak ne kadar
iyi bir performans gösterdiğini görmek için performanslarını diğer ülkelerdeki
pazarlarla karşılaştırabilir. Daha farklı konularda da makale
siparişi verilebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder