Bir İç Pazar Nedir?


Bir iç pazar, belirli bir ülkedeki ürün ve hizmetler için bir finansal pazardır. Aynı zamanda iç pazar olarak da bilinir, genellikle rekabetin azalması ile uluslararası pazarlardan daha sınırlı bir kapsamı vardır. Bazı şirketler daha çok piyasa sektörü yakalamak ve ek ticaret fırsatlarına erişmek için dış piyasalara genişleyebilirken, bazı şirketler yurtiçi iş yapmaya odaklanmayı tercih etmektedir. Çoğu ülke, ekonomik sağlık izleme amacıyla kendi iç piyasalarıyla ilgili istatistikler tutmaktadır. Dilerseniz hazır makale satın alarak buna benzer içerikler ile sitenizi yükseltebilirsiniz.

İç piyasada şirketler, örneğin bilimsel araçlar ve tıbbi malzemeler üreten bir şirkette görüldüğü gibi çok sayıda sektörde faaliyet gösterebilir. Piyasanın belirli alanları, bir ulusa özgü, bunlardan yararlanmak isteyen şirketler tarafından sömürülen nişler içerebilir. Çeşitli ürün ve hizmetlere olan ilgiden dolayı mumlar ve farklı ülkeler arasındaki payı, spesiyal mutfak malzemeleri için pazarlar gibi. Örneğin, akçaağaç şurubu üreten bir şirket, Amerika'daki bu ürün için önemli iç piyasa avantajlarından yararlanabilir ancak Afganistan'da daha az alıcı bulabilir.
İç piyasada hem yerli hem de uluslararası şirketler ticarette bulunabilir. Birçok ülke yurtiçi iş alanlarını tanıtmak ister ve yerli şirketlerin iş yapmaları için teşvik edici eğilimdedir. Yabancı şirketler vergileri ve tarifeleri ödemeleri gerekebilir veya diğer düzenleyici engeller ile karşı karşıya kalabilirler. Yerli şirketler, kendi ülkelerinde imalat yapmak veya iş yaratmak için vergi kredisi gibi yardım alabilirler. Ülkeler, yerli ekonomiyi teşvik etme arzusunu diğer uluslarla olan antlaşmalar ve ticaret anlaşmaları ile dengelemelidir; bazıları, uluslararası şirketlerin daha özgürce çalışmasına izin vermek için ticaret engellerini kaldırmayı ısrar etmektedir. Çok daha farklı konularda içerik ajansı ile iletişime geçilebilir.

İç piyasada ayrıca borsalarda ve diğer finansal piyasalarda işlem yapılmaktadır. Bu pazarlarda, birçok kişi yerli şirketlerde yoğun ticaret yapmakla birlikte, uluslararası şirketler genellikle listelere başvurabilirler. Bu piyasalardaki faaliyetler genel ekonomik koşulların bir göstergesi olabilir. Ticaret yüksek olduğunda, bu, tüccarlara güveninin bir göstergesidir. Yavaşlayan ya da düşen ticaret belirsizlik olduğunu gösteriyor ve gelecek ekonomik sıkıntıların bir uyarısı olabilir.

İç piyasa performansı ile ilgili istatistikler, çoğunlukla mali ve ticari yayınlarda yayınlanırken, toplandıklarında hükümet tarafından serbest bırakılır. İnsanlar zamanla eğilimleri ve değişiklikleri izlemek için arşivlenmiş materyalleri inceleyebilir ve bir ülkenin ekonomik olarak ne kadar iyi bir performans gösterdiğini görmek için performanslarını diğer ülkelerdeki pazarlarla karşılaştırabilir. Daha farklı konularda da makale siparişi verilebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kullanılabilir Bakiye Nedir?

Varlık Muhasebesi Nedir?

Sermaye Katkısı Nedir?